Samorząd uczniowski nie bibelot. Ściągawka dyrektora gimnazjum
Samorząd uczniowski nie bibelot. Ściągawka dyrektora gimnazjum to książka, przy której Czytelnik nie będzie się nudził. W niczym nie przypomina ona statecznych poradników dla nauczycieli. Napisana przez praktyka, wspieranego przez innych praktyków: uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół.
Omawia wiele praktycznych aspektów związanych z budowaniem oraz funkcjonowaniem samorządności uczniowskiej w Polsce.
Ukazuje bariery czy trudności w działaniu uczniowskich organizacji i rolę, jaką mogą odegrać dorośli z najbliższego otoczenia.
Prezentuje gotowe pomysły na to, jak pomóc uczniom pozyskać najlepszego opiekuna samorządu i jak go potem wspierać.
Odkrywa pułapki, w które organizację uczniowską może wpędzić tradycyjna struktura, oraz zawiera wiele praktycznych przykładów, mogących być ostrzeżeniem bądź inspiracją do dalszych działań,
Wskazuje dyrektorom sposoby pozwalające zaoszczędzić czas pracy, a być w stałym kontakcie z samorządem.
Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla dyrektorów szkół - przede wszystkim gimnazjów - ale może też stanowić cenne źródło informacji dla opiekunów samorządów uczniowskich oraz rodziców.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-2659-9
- ISBN druku: 978-83-264-1505-0
- EAN: 9788326426599
- Liczba stron: 376
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Dla kogo napisałam tę książkę str. 11 Wstęp (który można sobie darować) str. 15 Dlaczego kradną nam samochody? str. 15 Niech diabli wezmą tayloryzm! str. 23 Więcej lepiej taniej str. 27 Poprzez samorząd łatwiej str. 27 Łatwiej uczyć str. 27 Łatwiej wychowywać str. 29 Łatwiej zarządzać szkołą str. 36 To co właściwie może robić samorząd? str. 40 Kilka uwag o budownictwie str. 61 Samorząd na miarę lub bez miary str. 61 Kto i co nami steruje? str. 65 Budowanie samorządności str. 68 Samorządy klasowe to podstawa str. 73 Jak rozwalić samorządy klasowe... str. 74 ...a jak je wspierać str. 77 Co przeszkadza w pracy samorządom? str. 79 Po pierwsze - metoda str. 87 Samorzutność? Chwileczkę str. 89 Opiekun samorządu str. 91 Jak pomóc uczniom go wybrać, a wybranego pozyskać, jak go wspierać i jak o niego dbać str. 91 Dlaczego nauczyciele boją się opieki nad samorządem? str. 92 Niech się nie boją - zapewniamy wsparcie str. 93 Kłopoty z samosiowatością str. 96 Opieka nad zespołem zadaniowym str. 98 Wybory opiekuna - warto się przyłożyć str. 101 Kto nie kandyduje? str. 114 Co zrobić z wychowawcami klas? str. 114 Nie ma informacji - nie ma sprawy str. 115 Samorząd regulaminem spętany str. 120 Demokratyczne wybory str. 121 Kampania wyborcza str. 122 Komisja wyborcza str. 123 Wybory str. 127 Druga tura? str. 128 A ja cię zrobię... prezydentem! str. 131 Trochę czasu dla struktury str. 134 Część pracuje, jeden się martwi, czyli o sekcjach str. 140 By słowo ciałem się stało str. 148 Goniec, szaman i inni str. 152 Po co komu rada klas? str. 154 No i jak teraz wygląda prezydium? str. 156 Opozycja str. 159 Czy rok to nie wyrok? str. 163 Sztuka obudowywania str. 167 Samorząd nie jest samotną wyspą str. 167 Bez rodziców - bieda... str. 167 Spotkanie str. 168 Kucie żelaza str. 175 Pańskie oko konia tuczy, czyli współpraca dyrektora z samorządem str. 177 Mam sprawę... str. 184 Kochany dyrektorze, bez ciebie samorząd nie może... str. 187 Fundusze samorządu uczniowskiego str. 192 Czy samorząd powinien mieć własne pieniądze? str. 192 Stałe dotacje str. 193 Granty str. 193 Jak wygląda kontrakt? str. 195 Kaska z daleka str. 201 Forsa nie spada z nieba str. 203 Jak rozbujać samorząd, który kiepsko działa? str. 210 Ociupinka rywalizacji str. 211 Decyduję, więc jestem... partnerem str. 217 Nagradzać czy nie? str. 220 Praca na rzecz szkoły str. 226 Kawa czy herbata, czyli jak rozmawiać z przedstawicielami "ludu" str. 230 Narada prezydium z dyrekcją str. 232 Znowu będzie zebranie str. 239 Teraz haruje opiekun str. 240 Za tydzień, czyli nigdy str. 243 I znowu zebranie str. 245 Czy mały może robić wielkie rzeczy? str. 247 Będzie samorząd - będą kłopoty str. 259 Ratunku! Konflikt! str. 259 Kooperacja str. 265 Negocjacje w sprawie dyskoteki? str. 271 Kiedy szkolna dyscyplina siada str. 283 A prawo na to: niemożliwe! str. 296 Kontrola nad samorządem str. 299 Samorząd uczniowski - teoria urzędowania str. 300 Planowanie pracy samorządu - co tu mają do roboty dorośli? str. 302 Czego potrzebuje samorząd do stworzenia planu? str. 303 Zebranie ogólne samorządu str. 305 Kalendarz str. 309 Biurokratyczna pułapka str. 310 Atrakcyjne ciało opiniujące str. 313 Po co nam demokracja w szkole? str. 315 Bajka na dobranoc str. 319 Zebrania całej społeczności str. 321 Referendum str. 325 Inni ważni niezależni str. 329 Organizacje str. 329 Media w szkole str. 333 Radiowęzeł str. 333 Stronka szkoły str. 335 Co gazeta, to gazeta... str. 335 Gdzie mediów kupa, tam Herkules str. 338 Cwane sposoby zapełniania numerów str. 340 Powinno, a nie idzie str. 344 A kiedy dziennikarze rzucą się do gardła... str. 347 Ośrodek Badania Opinii Szkolnej str. 354 Sąd uczniowski str. 361 Kilka rad dla szczęściarzy str. 363 Bibliografia str. 371