Jakość i marketing usług medycznych
Celem książki jest wskazanie kierunków i metod działania placówek opieki zdrowotnej zapewniających doskonalenie jakości usług i w rezultacie zadowolenie pacjentów w zmieniającym się i specyficznym, ze względu na relację personel medyczny - pacjent, systemie ochrony zdrowia.
W publikacji zaprezentowano: sposoby definiowania jakości i metody jej pomiaru zastosowanie marketingu relacji w zakładach opieki zdrowotnej specyfikę relacji lekarz-pacjent wyniki badań przeprowadzonych wśród pacjentów i lekarzy Adresaci:
Książka skierowana jest do menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej, studentów kierunków medycznych, zarządzania i zdrowia publicznego, a jej lektura pozwoli zobaczyć, jakie działania i procesy mogą sprawić, że placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne najwyższej jakości, przyjazna i dbająca o chorego oraz holistycznie zainteresowana pacjentem. Zdobyta wiedza niech będzie zachętą do spojrzenia na swoją organizację oczyma pacjentów i pomoże zaplanować właściwą strategię działania.
Recenzje:
"Książka [...] burzy stereotypy dotyczące marketingu w przypadku usług profesjonalnych. Lekarze (a także prawnicy) ciągle kojarzą marketing przede wszystkim z promocją, a właściwie jedną z jej form - reklamą [...]."
więcej w zakładce Recenzje:
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-2585-1
- ISBN druku: 978-83-7601-209-4
- EAN: 9788326425851
- Liczba stron: 336
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Rozdział 1. Co to jest jakość usługi medycznej? 9 1.1. Pojęcie jakości usługi medycznej 11 1.2. Koncepcje jakości usług medycznych 34 1.3. Kryteria jakości 42 1.4. Metody pomiaru jakości świadczeń medycznych 45 1.5. Jakość otrzymanej usługi medycznej 53 1.6. Usługa oczekiwana 66 Rozdział 2. Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej? 75 2.1. Pacjent a konsument opieki zdrowotnej 75 2.2. Pojęcie marketingu relacyjnego 81 2.3. Czy usługa medyczna to tylko leczenie? 93 2.4. Jaką cenę płacą pacjenci? 103 2.5. Jak komunikować się z pacjentami 104 2.6. Obsługa pacjentów oraz rozwój technologii informatycznej jako narzędzia kreowania partnerstwa 112 2.7. Czy personel medyczny może być również klientem? 115 Rozdział 3. Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z pacjentem? 124 3.1. Specyfika roli pacjentki oddziału ginekologiczno-położniczego 124 3.2. Relacja lekarz-pacjent jako kluczowy element poprawy jakości świadczeń medycznych 131 Rozdział 4. Pacjenci i lekarze w świetle badań 170 4.1. Sposób realizacji badań 171 4.2. Identyfikacja oczekiwań pacjentów 176 4.3. Usługa medyczna w opinii pacjentek i personelu. Komponenty usługi medycznej 186 4.4. Komunikacja z rynkiem 227 4.5. Marketing wewnętrzny. Kształcenie studentów 231 Rozdział 5. Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych rozwiązań 253 5.1. Zasady działania zakładów opieki zdrowotnej 253 5.2. Przykład Cleveland Clinic 272 5.3. Przykład Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. dr. L. Zamenhoffa Akademii Medycznej w Białymstoku 288 Bibliografia 309 Spis tabel 321 Spis rysunków 323 Spis wykresów 324 Aneksy 325