Dzieci rozpoczynające naukę w szkole podstawowej muszą zmierzyć się z zadaniem zbudowania poczucia kompetencji. Wyraża się ono między innymi przekonaniem o własnej zdolności do radzenia sobie z wyz...więcej »
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawis...więcej »
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowujący...więcej »
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniają...więcej »
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neuro...więcej »
Podręcznik *przedstawia najważniejsze przemiany zachodzące w instytucji szkolnej od czasów antycznych do początku naszego stulecia *omawia istotne zmiany w oświacie po 1989 roku *pomaga poją...więcej »
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące ...więcej »
Aktualne kompendium wiedzy na temat kształcenia i stymulowania rozwoju osób zdolnych!Książka prezentuje dorobek polskich specjalistów, którzy w badaniach naukowych i w codziennej p...więcej »
Książka należy do klasyki dydaktyki matematyki szkolnej. Była wydana w 17 językach i wielokrotnie wznawiana na świecie, w tym już po raz trzeci w Polsce. Jej tematem jest twórcze podejście do ro...więcej »
Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji to publikacja porządkująca aktualny stan wiedzy dotyczący procesu nauczania–uczenia się osób wymagającyc...więcej »
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter p...więcej »
Książka:wyjaśnia podstawy teoretyczne i najważniejsze pojęcia dyscyplinyprzedstawia główne kierunki badań nad poradnictwem w ujęciu humanistycznym i społeczno-ekonomicznym;...więcej »
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z...więcej »
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastoso...więcej »
Praktyczne wskazówki, jak nawiązać kontakt z uczniami i stworzyć dobry klimat do pracy.Autor, doświadczony nauczyciel, wielokrotnie nagradzany za szkolenia z metod pracy z uczniami, objaś...więcej »
Kiedyś dziennikarz zapytał mnie: zajmuje się pan socjologią edukacji, czyli właściwie czym? Najprostsza odpowiedź jest taka, że związkiem edukacji i społeczeństwa....więcej »
Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych stanowi najbardziej zasadniczy fundament warsztatu pracy psychologa. Bierna znajomość metodologii umożliwia zrozumienie i krytyczną ocenę naukowy...więcej »
Celem książki jest analiza, w jaki sposób nagradzanie wyników pracy nauczycieli wpływa na wyniki egzaminacyjne uczniów i postawy nauczycieli w szkołach publicznych.
W publikacji przedsta...więcej »
CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana je...więcej »