Optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego. Perspektywa przedsiębiorstwa
"W zarządzaniu pracownikami perspektywa kapitału ludzkiego staje się podejściem dominującym. Powstają nowe obszary i sposoby konkurowania, wskutek czego wyłaniają się nowatorskie płaszczyzny badawcze. Choć teoria kapitału ludzkiego cieszy się dużym zainteresowaniem przedstawicieli innych nauk, należy pamiętać, że jest to teoria ekonomiczna. Cechą opartych na niej prac (szczególnie będących bezpośrednim następstwem opracowań Gary'ego S. Beckera) jest wykorzystanie tzw. podejścia ekonomicznego do analizy ludzkich zachowań. Pozwala to obejmować analizą ekonomiczną sfery tradycyjnie uznawane za domenę psychologii, psychologii społecznej, antropologii czy socjologii [Bochniarz, Gugała, 2015, s. 13]. Podstawą podejścia ekonomicznego jest spostrzeżenie, że ludzie w swoich decyzjach kierują się maksymalizacją użyteczności dokonanego wyboru [Becker, 1990, za: Bochniarz, Gugała, 2015], dzięki czemu można przyjąć ujednolicone założenia wobec istniejących mechanizmów, ograniczeń czy zachowań poszczególnych graczy - firm, ludzi czy instytucji [Bochniarz, Gugała, 2015, s. 13].
Podejście ekonomiczne spowodowało wzrost zainteresowania mierzalnością (kwantyfikacją) czynnika ludzkiego oraz jego wpływu na wartość przedsiębiorstwa. "
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8030-250-1
- Liczba stron: 371
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp Rozdział 1. Kapitał ludzki w procesie tworzenia wartości 1.1. Kapitał ludzki i wartość przedsiębiorstwa - analiza relacji 1.1.1. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a wartość kapitału ludzkiego 1.1.2. Wymiary koncepcji kapitału ludzkiego 1.1.3. Pojęcie wartości kapitału ludzkiego 1.1.4. Wartość dodana tworzona przez kapitał ludzki 1.1.5. Potencjał generowania wartości dodanej 1.2. Zarządzanie kapitałem ludzkim zorientowane na generowanie wartości 1.2.1. Zarządzanie kapitałem ludzkim - charakterystyka koncepcji 1.2.2. Perspektywa ekonomiczna w zarządzaniu kapitałem ludzkim 1.2.3. Perspektywa strategiczna w zarządzaniu kapitałem ludzkim 1.2.4. Perspektywa pomiarowa w zarządzaniu kapitałem ludzkim 1.3. Optymalizacja kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa - przegląd badań i definicja pojęcia 1.3.1. Przegląd badań nad optymalizacją w odniesieniu do kapitału ludzkiego 1.3.2. Definicja pojęcia optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego Rozdział 2. Model optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa 2.1. Równowaga kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie 2.1.1. Zasada racjonalnego gospodarowania (zarządzania) a optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego 2.1.2. W poszukiwaniu punktów równowagi użyteczności kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie 2.1.3. Przestrzeń rozwiązań Pareto-optymalnych 2.2. Czas w optymalizacji kapitału ludzkiego 2.2.1. Zmienność użyteczności kapitału ludzkiego w czasie 2.2.2. Deprecjacja kapitału ludzkiego 2.2.3. Uwzględnienie czynnika czasu w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego 2.3. Ogólne założenia modelu optymalizacji 2.4. Przestrzeń kryterialna 2.4.1. Funkcje celów I poziomu 2.4.2. Funkcje celów II poziomu 2.5. Ryzyko personalne w optymalizacji kapitału ludzkiego 2.6. Zbiór ograniczeń - warunków brzegowych optymalizacji Rozdział 3. Zmienne decyzyjne w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego 3.1 Przestrzeń zmiennych decyzyjnych 3.2. Jakość kapitału ludzkiego 3.2.1. Podstawowe założenia analizy jakości kapitału ludzkiego 3.2.2. Operacjonalizacja jakości kapitału ludzkiego 3.3. Dostępność kapitału ludzkiego 3.3.1. Podstawowe założenia analizy dostępności kapitału ludzkiego 3.3.2. Operacjonalizacja dostępności kapitału ludzkiego 3.4. Efektywność kapitału ludzkiego 3.4.1. Podstawowe założenia analizy efektywności kapitału ludzkiego 3.4.2. Operacjonalizacja efektywności kapitału ludzkiego Rozdział 4. Pomiar i analityka kapitału ludzkiego w procesie optymalizacji jego użyteczności 4.1. System pomiaru kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa wpierający optymalizację jego użyteczności 191 4.2. Zdolność do kompleksowego pomiaru kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach w Polsce - wyniki badań 200 4.2.1. Kluczowe założenia badań 200 4.2.2. Analiza wyników badań 202 4.2.3. Weryfikacja hipotez badawczych 212 4.3. Analiza przydatności metod pomiaru kapitału ludzkiego w jego optymalizacji 4.4. Od pomiaru do analityki kapitału ludzkiego Rozdział 5. Podejmowanie decyzji optymalizacyjnych 5.1. Uwarunkowania procesu podejmowania decyzji w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego 5.2. Rodzaje decyzji optymalizujących kapitał ludzki wspieranych przez analitykę 5.3. Obszar racjonalności decyzyjnej w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego 5.4. Style podejmowania decyzji a optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego 5.5. Analiza determinant podejmowania decyzji na podstawie faktów - wyniki badań 5.5.1. Kluczowe założenia badań 5.5.2. Analiza wyników badań 5.5.3. Weryfikacja hipotez badawczych Rozdział 6. Podejmowanie działań optymalizacyjnych 6.1. Perspektywy strategiczne działań optymalizacyjnych 6.2. Działania optymalizacyjne według rodzaju inwestycji w kapitał ludzki 6.3. Działania optymalizacyjne z perspektywy celu 6.4. Planowanie scenariuszowe jako element działań proaktywnych w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego 6.4.1. Założenia planowania scenariuszowego w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego 6.4.1. Opcje realne w planowaniu scenariuszowym 6.5. Badanie determinantów optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa 6.5.1. Kluczowe założenia badań 6.5.2. Analiza wyników badań 6.4.3. Weryfikacja hipotez badawczych Podsumowanie Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Aneks. Kwestionariusze ankiet O NAS • REGULAMIN • POLITYKA PRYWATNOŚCI • DLA AUTORÓW • MAPA SERWISU •