Szkoła uczenia się
Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów. Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się?
Dlaczego uczniowie się (nie) uczą?
Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów?
Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8124-524-1
- ISBN druku: 978-83-8124-351-3
- EAN: 9788381245241
- Liczba stron: 388
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP, CZYLI ZAPROSZENIE DO PODRÓŻY | str. 11 ROZDZIAŁ 1 DLACZEGO UCZNIOWIE SIĘ (NIE) UCZĄ | str. 27 ROZDZIAŁ 2 MIĘDZY NAUCZANIEM A UCZENIEM SIĘ | str. 44 ROZDZIAŁ 3 O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH | str. 59 ROZDZIAŁ 4 ORGANIZACJA PROCESU UCZENIA SIĘ | str. 76 ROZDZIAŁ 5 MÓZG UCZNIA JAKO MIEJSCE PRACY NAUCZYCIELA | str. 84 ROZDZIAŁ 6 BYĆ COACHEM | str. 103 ROZDZIAŁ 7 BYĆ TUTOREM | str. 118 ROZDZIAŁ 8 BYĆ MENTOREM | str. 134 ROZDZIAŁ 9 BYĆ WYCHOWAWCĄ | str. 140 ROZDZIAŁ 10 CEL I PRZYKŁADY STOSOWANIA METOD AKTYWIZUJĄCYCH W PRACY WYCHOWAWCZEJ | str. 148 ROZDZIAŁ 11 METODY PRACY Z UCZNIAMI | str. 164 ROZDZIAŁ 12 ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁOWEJ | str. 171 ROZDZIAŁ 13 BYĆ MODERATOREM | str. 184 ROZDZIAŁ 14 BYĆ TRENEREM | str. 198 ROZDZIAŁ 15 METODY PRACY TRENERA - POZYSKANIE UCZNIÓW DO WSPÓŁPRACY | str. 209 ROZDZIAŁ 16 BYĆ FACYLITATOREM | str. 216 ROZDZIAŁ 17 ZESTAW ĆWICZEŃ DLA FACYLITATORA | str. 223 ROZDZIAŁ 18 METODY ANGAŻUJĄCE UCZNIÓW | str. 228 ROZDZIAŁ 19 WZMACNIANIE DYSKURSU MIĘDZY UCZESTNIKAMI ZAJĘĆ | str. 240 ROZDZIAŁ 20 METODY ROZWIJAJĄCE SAMODZIELNOŚĆ I WZROST ODPOWIEDZIALNOŚCI UCZNIÓW | str. 246 ROZDZIAŁ 21 JEGO EKSCELENCJA PROJEKT | str. 250 ROZDZIAŁ 22 NAUCZYCIELE SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str. 279 ROZDZIAŁ 23 TRENING KOMPETENCYJNY, CZYLI KIEDY NAUCZYCIEL STAJE SIĘ NAUCZYCIELEM UCZĄCYCH | str. 298 ROZDZIAŁ 24 ROLA DYREKTORA W ROZWOJU KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DLA ORGANIZACJI UCZENIA SIĘ UCZNIÓW | str. 306 ROZDZIAŁ 25 PROFIL SZKOŁY | str. 315 ANEKS ROZMOWY Z PRAKTYKAMI SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str. 325 BIBLIOGRAFIA | str. 383