Magia Ruby
Ruby to doskonały język programowania dla początkujących: łatwy do nauczenia, o dużych możliwościach i fajny w użyciu! Czyż nauka nie jest jednak ciekawsza, gdy pomagają nam czarodzieje i smoki?
Magia Ruby to wesoła, ilustrowana bajka, która nauczy Cię, jak programować w Ruby i zabierze w fantastyczną podróż. Śledząc przygody młodych bohaterów - Rubena i Scarlett - zdobędziesz prawdziwe umiejętności programistyczne.
Wprowadzenie ................................................................................xvii
Podziękowania .................................................................................xix
Wprowadzenie do wydania polskiego .............................................xxi
Rozdział 1: O czym jest ta książka ...................................................1
Rozdział 2: Król i jego łańcuch ........................................................19
Rozdział 3: Sny o rurach ..................................................................31
Rozdział 4: Zatrzymani w pętli ........................................................47
Rozdział 5: Słoneczna tablica oraz mieszanka firmowa na kuchence ........................................................................63
Rozdział 6: Gruby bekon do mieszanki firmowej ............................89
Rozdział 7: Magia metod i bloków .................................................107
Rozdział 8: (Prawie) wszystko jest obiektem ................................131
Rozdział 9: Dziedziczenie magii Ruby ...........................................171
Rozdział 10: Koń innego koloru .....................................................199
Rozdział 11: Łańcuchy raz jeszcze .................................................223
Rozdział 12: Czytanie, pisanie i magia Ruby ...............................253
Rozdział 13: Podążaj drogą WEBrick ............................................273
Rozdział 14: Co dalej ......................................................................289
Dodatek A: Instalowanie Ruby na komputerach MAC i w systemie Linux .........................................................................299
Dodatek B: Rozwiązywanie problemów .........................................301
Skorowidz .......................................................................................305