MENU

Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: Akademicka. Ekonomia

  • Autor: Adam Pawlicz, Agnieszka Niezgoda, Elżbieta Nawrocka, Magdalena Kachniewska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki

Zamierzeniem autorów książki jest analiza najbardziej aktualnych zjawisk i tendencji obserwowanych na globalizującym się rynku turystycznym. Uwzględniona w niej zarówno dynamiczne zmiany zachodzące po stronie popytu i podaży turystycznej, jak i najnowsze osiągnięcia myśli ekonomicznej. Ważnym elementem publikacji są zamieszczone w każdym rozdziale studia przypadków przedsiębiorstw i regionów turystycznych, pokazujące, w jaki sposób można zastosować podejście ekonomiczne do analizy konkretnych zjawisk rynku turystycznego.






Omówiono mi.in. tak złożone zagadnienia jak:


kolonizacja turystyczna i enklawizacja turystyki,
rola państwa w obszarze redukcji załamań i niedoskonałości rynku turystycznego,
problematyka zrównoważonego rozwoju turystyki.



Z punktu widzenia potrzeb wykładowców, studentów i doktorantów największą zaletą opracowania jest kompleksowość i przejrzystość omawianych zagadnień, Badacze rynku turystycznego znajdą w nim omówienie najważniejszych aktualnych tendencji i trendów na rynku turystycznym. Praktycy z powodzeniem wykorzystają analizę zagrożeń i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych. Książka powinna wzbudzić refleksją na temat niepohamowanego rozwoju turystyki, która w wielu regionach stała się wężem pożerającym własny ogon i przyczyną konfliktów, podczas gdy jej potencjał rozwojowy, rozumnie wykorzystany, może służyć tworzeniu dobrobytu społeczności lokalnych.







Wejdź na stroną

www.rynek-turystyczny.eoficyna.com.pl

gdzie znajduje się blog prowadzony przez autorów książki oraz dostępny po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego zestaw testów on-line, dzięki którym sprawdzisz swoją wiedzę.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach 
 str. 7

Wprowadzenie 
 str. 11

1.Turystyka jako przedmiot badań ekonomicznych 
 str. 15

Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka

1.1.Pojęcie turystyki w ujęciu ekonomicznym 
 str. 15

1.2.Ekonomika turystyki - pojęcie i przedmiot badań 
 str. 17

1.3.Rozwój turystyki w świetle koncepcji ekonomicznych 
 str. 23

2.Uwarunkowania popytu turystycznego 
 str. 31

Agnieszka Niezgoda

2.1.Pojęcie popytu turystycznego 
 str. 31

2.2.Czynniki kształtujące popyt turystyczny 
 str. 33

2.3.Proces decyzyjny konsumentów na rynku turystycznym 
 str. 43

2.4.Cechy i zmienne kształtujące popyt turystyczny 
 str. 49

2.5.Trendy po stronie popytu turystycznego 
 str. 54

3.Ekonomika podaży turystycznej 
 str. 57

Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka

3.1.Pojęcie i przedmiot podaży turystycznej 
 str. 57

3.2.Podmioty podaży turystycznej 
 str. 69

3.3.Cel działalności przedsiębiorstwa turystycznego w świetle alternatywnych teorii firmy 
 str. 78

3.4.Czynniki kształtujące wielkość produkcji i ceny usług turystycznych 
 str. 81

3.5.Formy regulacji i integracja przedsiębiorstw turystycznych 
 str. 95

3.6.Przeobrażenia podaży turystycznej pod wpływem nowoczesnych technologii 
 str. 102

4.Równowaga i relacje konkurencyjne na rynku turystycznym 
 str. 113

Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka,  Agnieszka Niezgoda

4.1.Pojęcia rynku, rynku turystycznego i mechanizmu rynkowego 
 str. 113

4.2.Równowaga na rynku turystycznym i przyczyny jej zakłóceń 
 str. 116

4.3.Zjawisko konkurencji i bariery wejścia na rynek 
 str. 124

4.4.Istota konkurencyjności i źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 
 str. 133

4.5.Konkurencyjność obszarów turystycznych i jej uwarunkowania 
 str. 138

4.6.Innowacyjność jako czynnik konkurencyjności na rynku turystycznym 
 str. 147

5.Miejsce turystyki w gospodarce narodowej 
 str. 155

Magdalena Kachniewska

5.1.Mechanizm mnożnika turystycznego 
 str. 155

5.2.Wpływ turystyki na PKB 
 str. 162

5.3.Rachunek satelitarny turystyki (RST) 
 str. 167

5.4.Wymiana turystyczna z zagranicą jako eksport/import niewidzialny 
 str. 175

6.Globalizacja i internacjonalizacja działalności turystycznej 
 str. 182

Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka, Adam Pawlicz

6.1.Wielkość i czynniki rozwoju międzynarodowego ruchu turystycznego 
 str. 182

6.2.Przyczyny rozwoju międzynarodowej wymiany turystycznej w świetle teorii ekonomicznych 
 str. 189

6.3.Globalizacja jako czynnik przeobrażeń rynku turystycznego 
 str. 195

6.4.Motywy globalnej ekspansji przedsiębiorstw turystycznych 
 str. 202

6.5.Ekonomiczna ocena międzynarodowej wymiany turystycznej 
 str. 208

6.6.Gospodarki monokulturowe i zjawisko kolonizacji turystycznej 
 str. 215

7.Turystyka a środowisko społeczne i naturalne 
 str. 223

Magdalena Kachniewska, Agnieszka Niezgoda, Adam Pawlicz

7.1.Współzależność turystyki i środowiska naturalnego 
 str. 223

7.2.Turystyka jako determinanta jakości życia w wymiarze społeczno-kulturowym 
 str. 230

7.3.Koncepcja zrównoważonego rozwoju turystyki 
 str. 239

7.4.Uwarunkowania wdrażania koncepcji rozwoju zrównoważonego na rynku turystycznym 
 str. 240

8.Miejsce państwa na rynku turystycznym 
 str. 247

Adam Pawlicz

8.1.Pojęcie i typologia efektów zewnętrznych rozwoju turystyki 
 str. 248

8.2.Rozwiązania problemu efektów zewnętrznych 
 str. 260

8.3.Dobra publiczne na rynku turystycznym 
 str. 270

8.4.Dylematy dostarczania dóbr publicznych na rynku turystycznym 
 str. 275

8.5.Koszty transakcyjne i asymetria informacji 
 str. 279

8.6.Metody ograniczania asymetrii informacji i kosztów transakcyjnych na rynku turystycznym 
 str. 282

Bibliografia 
 str. 289

Indeks 
 str. 307
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł
49,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Dystrybucja

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Analiza rynk...
22,50 zł
25,00 zł

Produkcja rolnicza a turystyka

Głównymi adresatami monografii są osoby interesujące się problematyką turystyki wiejskiej i krajobrazu rolniczego, a w szczególności możliwością rekreacyjnego i turystycznego wykorzystania zasobów gospodarstwa rolnego. W opracowani...
4,30 zł
5,00 zł

Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem

Praca składa się z pięciu rozdziałów, wstępu i zakończenia. Pierwsze cztery rozdziały mają charakter teoretyczny, natomiast piąty jest rozdziałem empirycznym. W rozdziale pierwszym przedstawiono podstawy teoretyczne dotyczące komunikacji marketi...
49,68 zł
55,20 zł

Ekonomiczne, Organizacyjne i Prawne Uwarunkowania rozwoju rynku motoryzacyjnego w Polsce. Przykłady teorii i praktyki

W ciągu ostatnich kilkunastu lat nastąpił znaczący przełom zarówno w strukturze, formie jak i organizacji rynku motoryzacyjnego w Polsce. Zważywszy na ten fakt, wielu autorów min. Burnewicz J, Ślęzak, M, Bąkowski W, Bronk H., Łuszczak M, ...
39,18 zł
48,97 zł

Turystyka Opodatkowanie usług turystycznych 2014

Poradnik „Turystyka” adresowany jest do właścicieli biur podróży oraz innych przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie usług turystycznych i powstała w celu rozwiązania wątpliwości rodzących się na tle opodatkowani...
106,20 zł
118,00 zł

Prawo autorskie na jednolitym rynku cyfrowym. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/790

Publikacja stanowi jedyne na polskim rynku wydawniczym kompleksowe omówienie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/790 w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym, która zasadniczo zmieni polsk...
38,70 zł
45,00 zł

Plac jako zagadnienie urbanistyczne

W ciągu ostatnich lat, dążąc jak zawsze do polepszenia jakości codziennego życia w miastach, zaczęto poświęcać więcej uwagi problemowi placów miejskich. Można odnotować wiele konkursów i projektów dotyczących zarówno rehabil...
61,20 zł
68,00 zł

Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego. Zagadnienia proceduralne

Niniejsza publikacja jako pierwsza na rynku wydawniczym stanowi kompleksowe ujęcie procedury zmiany opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego. Książka łączy praktyczne podejście do zagadnienia z analizą teoretyczną. W opracowaniu zawarto studia p...
56,70 zł
63,00 zł

Niewydolność serca trudne zagadnienia

Niewydolność serca to ogromne wyzwanie współczesnej medycyny klinicznej, nie tylko dla kardiologów, lecz także dla lekarzy wielu specjalności, którzy zajmują się tą trudną grupą pacjentów. Paradoksalnie to postęp medycyny spowodował, że ich ilość zd...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!