Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2013

  • Seria / cykl: PORADNIKI ABC

  • Autor: Danuta Elsner

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka

Książka Sieci współpracy i samokształcenia wpisuje się w nurt przemian, jakie zachodzą obecnie w systemie doskonalenia nauczycieli. Jest pierwszą pozycją na rynku, której lektura dostarcza jednocześnie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat istotnego novum, jakim są sieci współpracy i samokształcenia. W publikacji Czytelnik znajdzie m.in.: omówienie pojęcia sieci z trzech punktów widzenia: jako fenomenu społecznego naszych czasów, nowego typu organizacji i społeczności uczącej się, relacje z badań na temat kapitału społecznego nauczycieli. wskazanie warunków organizacyjnych i edukacyjnych sprzyjających powoływaniu sieci, przykłady metod pracy sieci oraz narzędzi do ich ewaluacji. Autorzy wskazują korzyści dla nauczycieli i szkół wynikające z uczestnictwa w sieci, opisują funkcjonowanie tych organizacji w krajach, w których działają one z powodzeniem już od wielu lat oraz prezentują zarówno polskie, jak i zagraniczne przykłady dobrej praktyki. Praca zawiera bogatą bibliografię umożliwiającą osobom zainteresowanym poszerzenie wiedzy na prezentowany temat. Adresaci: Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek oświatowych - w równej mierze kreatorów, jak i członków sieci współpracy i samokształcenia. Przede wszystkim jednak skierowana jest do szkolnych organizatorów rozwoju edukacji, koordynatorów sieci, konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli, doradców metodycznych, pracowników bibliotek pedagogicznych i poradni psychologiczno-pedagogicznych, liderów wewnątrz szkolnego doskonalenia nauczycieli oraz dyrektorów szkół. Publikacja jest pracą zbiorową przygotowaną przez autorów polskich i zagranicznych pod redakcją dr Danuty Elsner - jednej z założycielek European Network for lmproving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz ważniejszych skrótów 	  13
Wprowadzenie  	  15
Rozdział 1	Kierunki zmian w systemie doskonalenia nauczycieli  	  19
Bibliografia 	  26
Inne źródła  	  26
Część 1	Podstawy teoretyczne
Rozdział 2	Sieć jako fenomen społeczny naszych czasów  	  29
1. Wprowadzenie  	  29
2. Sieci, węzły, połączenia i przepływy  	  29
3. Sieci społeczne  	  31
4. Struktura sieci społecznych 	  33
5. Sieć jako optymalna organizacja społeczna w czasach permanentnej zmiany  	  36
6. Internet a sieci społeczne 	  39
7. Zakończenie  	  42
Bibliografia 	  45
Rozdział 3	Sieć jako nowy typ organizacji 	  46
1. Wprowadzenie  	  46
2. Charakterystyka sieci jako typu organizacji  	  48
3. Członkowie sieci  	  51
4. Wystąpienie z inicjatywą utworzenia sieci  	  52
5. Wielkość sieci i dobór członków 	  53
6. Czas potrzebny na nawiązanie kontaktów 	  54
7. Cykl życia sieci 	  55
8. Nazwa sieci  	  56
9. Inicjacja pracy sieci  	  56
10. Zasady wspólnego działania w sieci  	  57
11. Koordynacja pracy sieci  	  59
12. Komunikowanie się w sieci  	  61
13. Potrzeby członków sieci a ich wkład własny  	  62
14. Ewaluacja pracy sieci 	  64
15. Warunki niezbędne do rozwoju sieci  	  66
16. Mocne i słabe strony sieci jako organizacji  	  67
17. Zakończenie  	  68
Bibliografia  	  68
Rozdział 4	Sieć jako społeczność uczących się  	  69
1. Wprowadzenie  	  69
2. Wiedza w społecznościach uczących się  	  70
3. Zastosowanie konstruktywizmu w budowaniu społeczności uczących się 	  76
4. Zespołowe uczenie się w sieci 	  80
5. Zakończenie  	  88
Bibliografia  	  89
Część 2	Od teorii do praktyki
Rozdział 5	Potencjał społeczny nauczycieli jako wyzwanie dla tworzących sieci 	  93
1. Wprowadzenie 	  93
2. Kapitał społeczny jako potencjał wspierający współpracę i wymianę wiedzy 	  93
3. Podstawowe wymiary kapitału społecznego  	  96
4. Potencjał społeczny nauczycieli - założenia i problematyka badań własnych  	  99
5. Potencjał społeczny nauczycieli - wyniki badań własnych  	  101
6. Zakończenie  	  108
Bibliografia  	  108
Rozdział 6	Tworzenie organizacyjnych warunków do współpracy i zespołowego uczenia się  	  110
1. Wprowadzenie  	  110
2. Tworzenie warunków w szkołach 	  110
3. Tworzenie warunków w środowisku zawodowym  	  113
4. Tworzenie warunków w placówkach doskonalenia nauczycieli 	  116
5. Tworzenie warunków przez organy prowadzące 	  119
6. Zakończenie  	  120
Bibliografia  	  121
Rozdział 7	Tworzenie uczącej się społeczności w szkole i w sieci. Doświadczenia brytyjskie 	  122
1. Wprowadzenie  	  122
2. Początki 	  123
3. Zmiana praktyki, zmiana kultury  	  124
4. Przywódcy i przywództwo w uczeniu się  	  127
5. Warunki efektywnego uczenia się w szkole i w sieci  	  129
5.1. Zespołowe uczenie się  	  129
5.2. Zainteresowania badawcze 	  129
5.3. Opinie uczniów  	  130
5.4. Przywództwo nauczycieli  	  131
5.5. Uczenie się całej szkoły 	  132
6. Przeszkody i trudności w efektywnym uczeniu się w szkole i w sieci  	  133
6.1. Potrzeba "dobrych"   zwolenników  	  133
6.2. Nieporozumienia  	  133
6.3. Czas i przestrzeń 	  134
7. Zakończenie i wnioski  	  134
Bibliografia 	  135
Rozdział 8	Dynamika powstawania sieci na przykładzie Sieci Uczących się Przedszkoli "Supeł"   	  136
1. Wprowadzenie 	  136
2. Inicjacja Sieci "Supeł"   	  136
3. Proces organizowania się Sieci "Supeł"   	  137
4. Trudne początki Sieci "Supeł"   	  139
5. Przykłady udanych inicjatyw wewnętrznych Sieci "Supeł"   	  141
6. Pierwsze sukcesy Sieci "Supeł"   	  143
7. Plany na przyszłość Sieci "Supeł"   	  144
8. Zakończenie  	  145
Bibliografia  	  145
Rozdział 9	Sieci szkół i sieci nauczycieli w Republice Federalnej Niemiec  	  146
1. Wprowadzenie  	  146
2. Początki tworzenia sieci w Niemczech 	  148
3. Warunki organizacyjne powstania sieci  	  151
4. Warunki prawne powstawania sieci  	  152
5. Finansowanie sieci  	  153
6. Sposoby współpracy w sieci  	  153
7. Organizacja sieci  	  154
8. Sieci - przykłady udanych inicjatyw oddolnych  	  155
8.1. Sieć Service-Learning - nauka poprzez pracę uczniów na rzecz społeczności lokalnej 	  155
8.2. Sieć nauczycieli matematyki - od projektu wewnątrzszkolnego do stworzenia sieci 	  156
8.3. Sieć w ramach paktu dla edukacji miasta Recklinghausen  	  157
9. Trudności w funkcjonowaniu sieci  	  158
10. Zakończenie  	  159
Bibliografia  	  160
Inne źródła  	  160
Rozdział 10	Sieć: naturalne środowisko uczenia się nauczycieli i szkół. Doświadczenia holenderskie  	  162
1. Wprowadzenie  	  162
1.1. Początki  	  162
1.2. Kierunki polityki państwa 	  163
1.3. Trendy w myśleniu o uczeniu się nauczycieli 	  164
1.4. Lekcja pierwsza: poszukiwanie równowagi 	  165
2. O czym jest ten rozdział?  	  166
3. Organizacja sieci  	  167
3.1. Schemat sieci szkół 	  167
3.2. Członkowie 	  168
3.3. Role dyrektora szkoły  	  168
3.4. Wielkość sieci i odległość między członkami  	  169
3.5. Koordynacja sieci  	  169
3.6. Aktywności w sieci 	  170
4. Proces rozwoju sieci 	  171
4.1. Przebieg procesu, zastój, ryzyko niepowodzenia  	  171
4.2. Zagrożenie stagnacją i ryzyko niepowodzenia 	  172
4.3. Ewaluacja i refleksja  	  173
4.4. Inicjacja pracy sieci 	  173
4.5. Transfer efektów 	  175
4.6. Efekty 	  175
5. Stymulowanie, monitorowanie i coaching sieci  	  178
6. Zakończenie  	  179
Bibliografia 	  180
Część 3	Przykłady dobrej praktyki
Rozdział 11	Sieć "Kujawy"   	  183
1. Wprowadzenie  	  183
2. Powstanie Sieci "Kujawy"   	  183
3. Organizacja i funkcjonowanie Sieci "Kujawy"   	  184
4. Zadania zrealizowane w Sieci "Kujawy"   	  186
5. Trudności, którym nie udało się sprostać w Sieci "Kujawy"   	  190
6. Zakończenie  	  192
Bibliografia  	  192
Inne źródła  	  193
Rozdział 12	Sieć uczących się szkół  	  194
1. Wprowadzenie  	  194
2. Inicjacja pracy sieci  	  195
3. Zespołowe uczenie się w sieci 	  198
4. Ewaluacja funkcjonowania sieci 	  201
5. Narzędzia do ewaluacji pracy sieci 	  205
6. Zakończenie  	  211
Bibliografia  	  213
Rozdział 13	Sieć dyrektorek przedszkoli  	  215
1. Wprowadzenie  	  215
2. Powstanie sieci  	  215
3. Kształtowanie zrębów organizacyjnych i merytorycznych sieci  	  216
4. Przejście od spraw pilnych do ważnych 	  217
5. Organizacja pracy sieci 	  219
6. Efekty uboczne funkcjonowania sieci  	  219
7. Impas w funkcjonowaniu sieci i poszukiwanie nowych wyzwań  	  220
8. Próba samooceny funkcjonowania sieci  	  221
9. Zakończenie  	  224
Bibliografia  	  224
Rozdział 14	Sieć ENIRDELM 	  225
1. Wprowadzenie 	  225
2. Powstanie Sieci ENIRDELM 	  225
3. Formy aktywności Sieci ENIRDELM 	  226
4. Organizacja Sieci ENIRDELM 	  227
4.1. Członkostwo 	  228
4.2. Język  	  228
4.3. Nazwa  	  229
4.4. Misja i cele  	  229
4.5. Wewnętrzne organy i "funkcyjni"   członkowie  	  230
4.6. Sposób organizowania konferencji  	  231
5. Wkład Polaków w działalność Sieci ENIRDELM  	  232
5.1. Organizacja spotkań grup roboczych i projektowych  	  233
5.2. Organizacja sympozjum  	  233
6. Sukcesy i porażki Sieci ENIRDELM  	  234
7. Zakończenie  	  235
Bibliografia  	  235
Zakończenie  	  237
Summary  	  239
Informacje o autorach  	  241
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

3,00 zł

Znakowanie trawy albo praktyki filologii - 04 Co gra "Katarynka" Prusa?

Książka jest zbiorem esejów poświęconych twórcom literatury XX wieku takim, jak: Boy, Brzozowski, Konopnicka, Leśmian czy Tuwim. Autor przedstawia w nich nowe interpretacje starych utworów (m.in. Katarynki, Naszej szkapy, W pustyni...
27,06 zł

Znakowanie trawy albo praktyki filologii

Książka jest zbiorem esejów poświęconych twórcom literatury XX wieku takim, jak: Boy, Brzozowski, Konopnicka, Leśmian czy Tuwim. Autor przedstawia w nich nowe interpretacje starych utworów (m.in. Katarynki, Naszej szkapy, W pustyni...
29,90 zł

Zarządzanie Teoria i praktyka w pigułce

Książka zawiera studia przypadku oraz „ćwiczenia” do podstawowego i obowiązkowego dla wszystkich studentów uczelni biznesowych przedmiotu „Podstawy teorii organizacji i zarządzania”. Ten przedmiot jest wykładany na I roku...
3,00 zł

Homo Irretitus. W sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego - Mirosław Lakomy: System propagandowy Korei Północnej

W niniejszej publikacji punktem wyjścia i osią tematyczną stała się kategoria, przywołana m.in. przez Edwina Bendyka w znakomitym, wciąż bardzo aktualnym tomie „Antymatrix” – homo irretitus. O ile łaciński termin irretio oznacza chwyt...
28,70 zł

Konserwacja zabytków - studia i praktyka. Tom VII./ Art conservation-restoration - Studies and practice. Vol. VII

Z ogromną radością piszemy tych parę słów, które poprzedzą zbiór arty­kułów wygłoszonych podczas VII Międzynarodowej Konferencji Naukowej Studentów i Absolwentów Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki &bdqu...
3,00 zł

Edukacja jutra. Wartości – Wychowanie – Kształcenie - Andrzej Ćwikliński: Aksjologia w teorii i praktyce edukacyjnej

Przedstawiam opisy ośmiu obszarów tematycznych, które związane są z procesami poznawania, badania i projektowania edukacji jutra. Wymienione obszary stanowią podstawowe obszary refleksji i działań związanych z tą edukacją. Ich dobó...
6,50 zł

Espacio de transformación. (Meta)poesía de Jenaro Talens: entre teoría y práctica - 04 "Taller": consolidación del "modus operandi"; Conclusiones; Bibliografía

Książka Espacio de transformación. (Meta)poesía de Jenaro Talens: entre teoría y práctica. En torno a “El vuelo excede el ala” stanowi omówienie twórczości Jenaro Talensa zawartej w pierwszej antolo...
5,00 zł

Teoria ciał uporządkowanych - 07 Pierścienie waluacyjne w ciałach formalnie rzeczywistych

Podstawy teorii ciał uporządkowanych stworzone zostały przez Emila Artina i Ottona Schreiera w 1927 roku, w odpowiedzi na problem znany jako 17. problem Hilberta. Z biegiem czasu teoria ta stała się katalizatorem rozwoju kilku działów matematyki...

W sieci

Książka „W sieci” opowiada zarówno o procesie powstawania sieci społecznych, jak i o mechanizmach ich działania. Autorzy analizują sieci społeczne oraz ich istotne znaczenie dla naszego życia – naszego stanu zdrowia, zamożności...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!