Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych
Książka omawia niezwykle aktualne zagadnienie jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. Prawdziwe wyzwanie dla menedżerów takich przedsiębiorstw stanowi większa złożoność otoczenia i niepewność towarzysząca prowadzeniu działań poza granicami kraju pochodzenia. Wykonywanie zadań przez pracowników znajdujących się w różnych miejscach, często odległych od siebie geograficznie i kulturowo, wymaga także opracowania i wdrożenia adekwatnych strategii i metod zarządzania zasobami ludzkimi. Szczegółowo przedstawiono w niej m.in.:
genezę i istotę międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
czynniki determinujące funkcjonowanie międzynarodowych rynków pracy oraz występujące na nich tendencje,
rozwój pracowników i przebieg kariery w firmach międzynarodowych,
wykorzystanie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych,
strukturę zatrudnienia w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
delegowanie pracowników na misje zagraniczne oraz ich adaptację w nowym środowisku pracy,
zarządzanie efektywnością pracy w środowisku międzynarodowym,
kształtowanie wynagrodzeń w przedsiębiorstwach funkcjonujących na rynkach międzynarodowych i zatrudniających pracowników z różnych krajów,
wykorzystanie technologii informatycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla praktyków, dyrektorów i menedżerów przedsiębiostw działających na rynkach międzynarodowych, a także osób zajmujących się naukowo tym zagadnieniem, które znajdą w niej wiele informacji na temat doskonalenia metod zarządzania zasobami ludzkimi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9915-9
- ISBN druku: 978-83-264-9203-7
- EAN: 9788326499159
- Liczba stron: 244
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | str. 9 1. Geneza, rozwój i zakres międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 13 Aleksy Pocztowski Globalny kontekst zarządzania zasobami ludzkimi | str. 13 Istota i cechy międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 16 Podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych | str. 21 Nurty rozwojowe międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 24 Wyzwania stojące przed międzynarodowym zarządzaniem zasobami ludzkimi | str. 27 2. Międzynarodowe rynki pracy | str. 29 Beata Buchelt Istota rynku pracy | str. 29 Uwarunkowania międzynarodowych rynków pracy | str. 32 Międzynarodowe migracje | str. 36 Rosnące zatrudnienie w sektorze usług | str. 39 Bezrobocie wśród osób młodych | str. 42 Zacieśnianie się współpracy na międzynarodowych rynkach pracy | str. 45 Relacje między rynkiem pracy a zarządzaniem zasobami ludzkimi w perspektywie międzynarodowej | str. 46 3. Kariery ponad granicami | str. 49 Alicja Miś Współczesna teoria kariery | str. 49 Konceptualizacja kariery globalnej | str. 50 Model kariery globalnej Peiperl i Jonsen | str. 52 Kompetencje globalne jako podstawa kariery | str. 54 Ścieżka kariery globalnej w perspektywie dualnej | str. 56 System karier w organizacji międzynarodowej: struktura i instrumentarium | str. 59 4. Modele kompetencyjne w międzynarodowym zarządzaniu zasobami ludzkimi | str. 66 Urban Pauli Kontekst zarządzania kompetencjami | str. 66 Podejście do definiowania kompetencji | str. 68 Definicja kompetencji | str. 70 Cele i funkcje modeli kompetencyjnych | str. 72 Sposoby budowania modeli kompetencyjnych | str. 74 Kompetencje jako źródło przewagi konkurencyjnej | str. 77 Integrowanie procesów personalnych z wykorzystaniem modeli kompetencyjnych | str. 80 5. Zatrudnianie pracowników w przedsiębiorstwach międzynarodowych | str. 85 Tomasz Sapeta Planowanie zatrudnienia | str. 85 Rekrutacja kandydatów do pracy | str. 88 Proces selekcji | str. 92 Formy zatrudnienia | str. 95 Zwolnienia pracowników | str. 97 6. Delegowanie pracowników za granicę w przedsiębiorstwach międzynarodowych | str. 101 Joanna Purgał-Popiela Znaczenie misji zagranicznych w rozwoju międzynarodowej działalności przedsiębiorstwa | str. 101 Rodzaje misji zagranicznych ze względu na kierunek delegowania | str. 107 Rodzaje misji zagranicznych ze względu na czas pobytu w innej lokalizacji | str. 109 Charakterystyka osób delegowanych za granicę | str. 112 Organizacyjne wsparcie pracowników delegowanych za granicę | str. 113 7. Adaptacja pracownicza w międzynarodowym środowisku pracy | str. 117 Iwona Kubica Cechy międzynarodowego środowiska pracy | str. 117 Istota i rodzaje adaptacji do pracy | str. 118 Wprowadzenie do organizacji międzynarodowej | str. 120 Adaptacja w procesie pracy | str. 125 Zmiana pracy - adaptowalność jednostki | str. 128 Pomiar efektywności programów adaptacyjnych w firmach międzynarodowych | str. 130 8. Zarządzanie efektywnością pracy | str. 132 Beata Buchelt, Grzegorz Łukasiewicz Istota koncepcji zarządzania efektywnością pracy | str. 132 Uwarunkowania systemu zarządzania przez efekty | str. 136 Funkcjonalny wymiar zarządzania przez efekty | str. 143 Podmioty zarządzania przez efekty | str. 147 9. Rozwój pracowników | str. 150 Urban Pauli Cele i funkcje działalności rozwojowej | str. 150 Przedmiot i tematyka szkoleń | str. 153 Organizacja działań szkoleniowych | str. 156 Metody szkolenia pracowników | str. 161 Rola szkoleń w zarządzaniu wiedzą w organizacji międzynarodowej | str. 164 10. Wynagradzanie pracowników | str. 166 Tomasz Sapeta Determinanty kształtowania wynagrodzeń w kontekście międzynarodowym | str. 166 Zastosowanie formuł w tworzeniu pakietów wynagrodzeń | str. 172 Kształtowanie struktury wynagrodzeń | str. 178 11. Kulturowe uwarunkowania międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 183 Małgorzata Machaczka Geneza, pojęcie i typologie kultury organizacyjnej | str. 183 Funkcje kultury organizacyjnej | str. 190 Różnorodność kulturowa w przedsiębiorstwach międzynarodowych | str. 192 Modele relacji międzykulturowych i typologia zróżnicowanych kultur organizacyjnych | str. 195 Zmiana kultury organizacyjnej w kontekście międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 197 12. Technologie informatyczne w międzynarodowym zarządzaniu zasobami ludzkimi | str. 201 Marcin Karwiński Geneza i rozwój systemów informatycznych | str. 201 System informatyczny w przedsiębiorstwie | str. 203 Zastosowania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach prowadzących działalność międzynarodową | str. 206 Użytkownicy systemu informatycznego w przedsiębiorstwie | str. 211 Kryteria zakupu oprogramowania komputerowego | str. 213 Wirtualizacja zarządzania | str. 214 Bibliografia | str. 217 Indeks | str. 239 O autorach | str. 243