MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie - przeciwdziałanie w praktyce

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Jarosław Marciniak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie - przeciwdziałanie w praktyce

\n\nW książce opisano sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w miejscu pracy. Uwzględniono w niej najnowsze zmiany w przepisach kodeksu pracy dotyczące tych problemów.
\n\n Autor przedstawia m.in.:

szczegółowe rozwiązania proceduralne, organizacyjne i kadrowe;
przykłady działań, dzięki którym pracodawca i zatrudnieni mogą zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia mobbingu;
schemat dopasowania poszczególnych działań do różnych typów organizacji;
przykłady regulaminów oraz innych dokumentów wykorzystywanych w prewencji antymobbingowej i antydyskryminacyjnej;
informacje istotne dla komisji antymobbingowych powoływanych w firmach i instytucjach.

\n\nPublikacja zawiera plan przeciwdziałania patologiom – począwszy od określenia właściwości tych zjawisk, przez dobrą identyfikację, na rzeczywistym przeciwdziałaniu skończywszy.
\n\n Adresaci:\nPozycja może okazać się przydatna osobom zarządzającym firmami, urzędami, instytucjami i organizacjami non-profit, członkom zespołów i komisji antymobbingowych oraz wszystkim menedżerom i pracownikom, którym zależy na dobrym zarządzaniu i sprawiedliwym traktowaniu podwładnych. Książka może okazać się pomocna także osobom, które borykają się z problematyką mobbingu w środowisku pracy – swoim lub u najbliższych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 9

Wprowadzenie | str. 11

Rozdział 1
Przejawy mobbingu w zakładzie pracy | str. 19
1.1. Definicje mobbingu a praktyka | str. 19
1.2. Zjawisko mobbingu – próba uchwycenia kluczowych elementów | str. 26
1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu | str. 35
1.4. Tendencje w prawie pracy | str. 36
1.5. Mobbing a stalking | str. 40

Rozdział 2
Mobbing a dyskryminacja | str. 46
2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji | str. 46
2.2. Walka z dyskryminacją w UE | str. 48
2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji podstawowymi zasadami prawa pracy | str. 52
2.4. Zmiany przepisów – konkretyzacja i uszczegółowienie | str. 54
2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację | str. 57
2.6. Prawo a praktyka | str. 60
2.6.1. Uwagi ogólne | str. 60
2.6.2. Dyskryminacja w wynagradzaniu | str. 68
2.6.3. Dyskryminacja w dostępie do szkoleń | str. 76

Rozdział 3
Dyskryminacja a molestowanie | str. 79
3.1. Definicja molestowania | str. 79
3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne? | str. 81
3.3. Czy wszystko może być molestowaniem? | str. 84
3.4. Co to oznacza dla ofiary? | str. 87
3.5. Dynamika i formy molestowania | str. 89
3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy | str. 90
3.7. Podejście pracodawców | str. 90
3.8. Rady dla molestowanego pracownika | str. 92

Rozdział 4
Jak może dojść do mobbingu i innych patologii? | str. 95
4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie | str. 95
4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu | str. 98
4.3. Etapy narastania zjawisk | str. 100
4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją? | str. 106

Rozdział 5
Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk | str. 108
5.1. Organizacja i struktura | str. 108
5.2. Zarządzanie firmą | str. 110
5.3. Pracownicy i zespoły – kto może być mobberem? | str. 112
5.4. Kto może zostać ofiarą? | str. 116
5.5. Czynniki zewnętrzne | str. 118

Rozdział 6
Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy | str. 119
6.1. Konsekwencje prawne | str. 119
6.2. Praktyka sądowa – tendencje w orzecznictwie i przykłady orzeczeń | str. 128
6.3. Konsekwencje zarządcze | str. 146
6.4. Konsekwencje społeczne | str. 147
6.5. Konsekwencje indywidualne | str. 148

Rozdział 7
Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem | str. 151
7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce | str. 151
7.2. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy? | str. 156

Rozdział 8
Istota przeciwdziałania patologiom | str. 158
8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania – 15 lat polityki antymobbingowej w Polsce | str. 158
8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych | str. 165
8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy | str. 168
8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi? | str. 169

Rozdział 9
Przeciwdziałanie w praktyce | str. 172
9.1. Punkt wyjścia – deklaracja woli pracodawcy | str. 172
9.2. Działania diagnostyczne | str. 174
9.3. Przykład ankiety antymobbingowej | str. 176
9.4. Działania informacyjne oraz uświadamiające | str. 189
9.4.1. Uwagi ogólne | str. 189
9.4.2. Przykład informacji podstawowej | str. 190
9.4.3. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników | str. 192
9.4.4. Przykładowy program szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi | str. 193
9.5. Rozwiązania systemowe – procedury i polityki antymobbingowe | str. 198
9.5.1. Uwagi ogólne | str. 198
9.5.2. Treść procedury i jej szczegółowość | str. 202
9.5.3. Przygotowanie tekstu i zakres konsultacji | str. 204
9.5.4. Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną) | str. 206
9.5.5. Sankcje wobec sprawców – czy je stosować i w jakim zakresie? | str. 215
9.6. Inne rozwiązania systemowe – oceny pracowników, szkolenia | str. 219
9.7. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji | str. 239
9.8. Kryteria merytoryczne i wymagania osobowościowe | str. 240
9.9. Ustalenie zakresu i treści informacji dla kandydatów | str. 245
9.10. Inne działania – rozwiązania indywidualne | str. 254
9.11. Pomoc psychologiczna ofiarom mobbingu | str. 258

Rozdział 10
Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych | str. 261
10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1) | str. 261
10.2. Przykład regulacji wewnętrznej (2) | str. 274
10.3. Przykład regulacji wewnętrznej (3) | str. 276
10.4. Przykład regulacji wewnętrznej (4) | str. 280
10.5. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego | str. 294

Zakończenie | str. 299

Literatura | str. 305

Orzecznictwo | str. 307
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

23,40 zł
26,00 zł

Instytucje w teorii i praktyce. Przeszłość - teraźniejszość - przyszłość

Dyskusja między przedstawicielami neoklasycznej wizji funkcjonowania gospodarki a ich oponentami reprezentującymi nurt instytucjonalny nie słabnie. Fundament tej dyskusji stanowi przekonanie ekonomistów instytucjonalnych, że instytucje są wpisan...
95,40 zł
159,00 zł

Rysunek architektoniczny w praktyce, czyli jak patrzeć ze zrozumieniem

Co roku setki maturzystów szturmują progi uczelni architektonicznych z nadzieją spełnienia swoich marzeń i wyobrażeń o architekturze. Kandydaci na architektów wiedzą doskonale, że aby ten szturm dał pozytywny rezultat muszą opanować w moż...
41,40 zł
46,00 zł

Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce

Świadomość znaczenia marki pracodawcy stale rośnie. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że aby mogły odnieść rynkowy sukces równie mocno jak lojalnych klientów i stosowania biznesowych reguł, potrzebują wykwalifikowanych, zmotywowany...
38,70 zł
45,00 zł

Prywatność Teoria i praktyka

Podjęte w pracy badanie fenomenu prywatności zostało skierowane na analizę kategorii konstytuujących to zjawisko oraz na rekonstrukcję dylematów prywatności w dziedzinach mających kluczowe znaczenie dla współczesnego życia społecznego i g...
27,00 zł
30,00 zł

Nowe praktyki na rynku kapitałowym

W czerwcu 2014 roku Katedra Systemów Finansowych Gospodarki na Wydziale Zarządzania UW zorganizowała międzynarodową konferencję naukową poświęconą zagadnieniom z zakresu zarządzania, bankowości i finansów "International Conference of...
34,20 zł
38,00 zł

Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk

Nietuzinkowy przewodnik po dobrych i złych praktykach w marketingu, pełen refleksji i cennych spostrzeżeń autora. Od tradycyjnie pojmowanej reklamy przez modne ostatnio social media po niezbędny w dzisiejszym świecie personal branding. W myśl zasady &q...
37,80 zł
42,00 zł

E-marketing terytorialny. Teoria i praktyka

Niniejsza publikacja powstała jako efekt moich zainteresowań i badań – przeprowadzonych na przestrzeni kilku lat – dotyczących problemów elektronicznej administracji samorządowej oraz partycypacji obywateli w społeczeństwie informacy...
26,28 zł
29,20 zł

Duchowość w praktyce

Największe medium naszych czasów odsłoni przed Tobą znaki od zmarłych wskazujące na istnienie życia po śmierci. Poznasz też metody pracy z duchowymi przewodnikami, którzy będą Cię wspierać w każdej sytuacji. Dowiesz się jakie techniki poz...
77,35 zł
119,00 zł

Alergologia w praktyce klinicznej Część 1

Dwuczęściowa publikacja Alergologia w praktyce klinicznej została przygotowana przez zespół specjalistów pod kierunkiem prof. Kariny Jahnz-Różyk, prof. Macieja Kupczyka i prof. Radosława Gawlika. Monografia w sposób sz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!