Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych
W publikacji przedstawiono specyfikę profesjonalnego zarządzania kadrami w podmiotach leczniczych oraz ich rolę i funkcje w organizacji. Opisano w niej zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej między innymi takie kwestie jak: rekrutacja i selekcja pracowników podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem ich kompetencji zawodowych i osobistych, formy zatrudniania w podmiotach leczniczych, planowanie ścieżki rozwoju zawodowego oraz motywowanie do pracy, system ocen pracowniczych, wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika. Dodatkowo omówiono zagadnienia dotyczące roli kadr w procesie zarządzania podmiotem leczniczym, w tym m.in.: identyfikowanie misji i celów podmiotów leczniczych, wprowadzanie procesu budowania jakości podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem roli kadry medycznej w procesie jej kształtowania, źródła i mierniki satysfakcji pacjenta oraz motywacji personelu medycznego zarówno w aspekcie organizacyjnym, jak i psychologicznym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-8809-2
- ISBN druku: 978-83-264-3498-3
- Liczba stron: 320
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 11 Wstęp 13 Rozdział 1 Organizacja doskonaląca się 15 1.1. Wprowadzenie 15 1.2. Istota organizacji 16 1.3. Przywództwo w organizacji 22 1.4. Rozwój organizacji 23 1.5. Podsumowanie 25 Piśmiennictwo 27 Rozdział 2 Konteksty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie pracy 28 2.1. Wprowadzenie 28 2.2. Opis stanowiska pracy 31 2.3. Intencyjny charakter komunikacji w procesie zarządzania zasobami ludzkimi 39 2.4. Zakończenie 42 Piśmiennictwo 42 Rozdział 3 Kompetencje zawodowe a kompetencje osobiste 43 3.1. Wprowadzenie 43 3.2. Kompetencje pracownika 43 3.3. Miękkie kompetencje 45 3.4. Zarządzanie sobą 47 3.5. Wykorzystanie kompetencji miękkich 49 3.6. Szkolenia 50 Piśmiennictwo 51 Rozdział 4 Współczesne tendencje w motywowaniu do pracy 52 Piśmiennictwo 65 Rozdział 5 Jakość w systemie opieki zdrowotnej - rola kadry medycznej w procesie kształtowania jakości i zarządzania podmiotem leczniczym 66 Piśmiennictwo 77 Rozdział 6 Odpowiedzialność za jakość działań w podmiocie leczniczym 78 6.1. Wprowadzenie 78 6.2. Kryteria oceny jakości usług medycznych 78 6.3. Odpowiedzialność cywilna za brak należytej jakości świadczeń zdrowotnych 81 6.4. Odpowiedzialność pracownicza personelu medycznego w podmiocie leczniczym 86 6.5. Zakończenie 88 Piśmiennictwo 88 Rozdział 7 Budowanie projektów podnoszących jakość działań 90 7.1. Wprowadzenie 90 7.2. Próba zdefiniowania jakości 91 7.3. Systemy zewnętrznej oceny jakości w ochronie zdrowiav 95 7.4. Dualizm jakości w ochronie zdrowia 96 7.5. Wytyczne w zakresie budowania projektów podnoszących jakość działań 98 7.6. Zakończenie 102 Piśmiennictwo 103 Rozdział 8 Podmiot leczniczy podstawowym ogniwem systemu. Aspekty organizacyjno-ekonomiczne 104 8.1. Wprowadzenie 104 8.2. System opieki zdrowotnej, cele i zasięg działania 105 8.3. Podmiot leczniczy. System społeczno-techniczny i ukierunkowanie 110 8.4. Wymóg ekonomicznej i społecznej racjonalizacji działań podmiotów leczniczych 114 8.5. Zakończenie 118 Piśmiennictwo 119 Rozdział 9 Identyfikowanie misji i celów działań w podmiocie leczniczym 121 9.1. Wprowadzenie 121 9.2. Czynniki poszczególnych segmentów otoczenia podmiotów leczniczych 124 9.3. Zakończenie 131 Piśmiennictwo 131 Rozdział 10 Czynniki obciążające w pracy w ochronie zdrowia - wybrane aspekty 133 10.1. Wprowadzenie 133 10.2. Stres zawodowy pracowników medycznych 133 10.3. Zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem w środowisku pracy 139 10.4. Zakończenie 142 Piśmiennictwo 142 Rozdział 11 Wymierne versus niewymierne źródła satysfakcji z pracy 144 11.1. Wprowadzenie 144 11.2. Motywy podejmowania aktywności zawodowej 144 11.3. Satysfakcja zawodowa 145 11.4. Zakończenie 152 Piśmiennictwo 153 Rozdział 12 Szpital jako miejsce pracy 155 Piśmiennictwo 162 Rozdział 13 Źródła i mierniki satysfakcji pacjenta 164 Piśmiennictwo 174 Rozdział 14 Teoretyczne aspekty analizy zatrudnienia 177 Piśmiennictwo 206 Rozdział 15 Formy zatrudnienia w podmiotach leczniczych 208 15.1. Wprowadzenie 208 15.2. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych 209 15.3. Zatrudnienie pracownicze 211 15.4. Umowa cywilnoprawna 214 15.5. Zamówienie na udzielanie świadczeń zdrowotnych 215 15.6. Umowa o zarządzanie podmiotem leczniczym 218 15.7. Zakończenie 219 Piśmiennictwo 219 Rozdział 16 Rekrutacja i selekcja pracowników 221 16.1. Wprowadzenie 221 16.2. Ustalenie źródeł pozyskania pracowników 225 16.3. Przeprowadzenie naboru do pracy i selekcja pracowników 226 16.4. Adaptacja do pracy 229 16.5. Zakończenie 231 Piśmiennictwo 231 Rozdział 17 Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego 233 17.1. Wprowadzenie 233 17.2. Drogi rozwoju zawodowego 233 17.3. Hierarchia wartości a kariera zawodowa 236 17.4. Kotwice kariery zawodowej 238 17.5. Diagnoza kompetencji pracowniczych 241 Piśmiennictwo 243 Rozdział 18 Analiza błędów procesu zarządzania kadrami 245 18.1. Wprowadzenie 245 18.2. Charakterystyka procesu zarządzania kadrami 246 18.3. Najczęściej popełniane błędy w procesie zarządzania kadrami 255 18.4. Zakończenie 258 Piśmiennictwo 259 Rozdział 19 Oceny pracownicze 260 19.1. Wprowadzenie 260 19.2. Pojęcie, funkcje i cele systemu ocen pracowniczych 260 19.3. Metody ocen 263 19.4. Sposoby prowadzenia rozmów oceniających 267 19.5. Wdrażanie systemu ocen 268 19.6. Prezentacja wybranych elementów systemu oceniania pracowników podmiotu leczniczego 270 19.7. Zakończenie 279 Piśmiennictwo 279 Rozdział 20 Wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika 280 20.1. Wprowadzenie 280 20.2. Materiał 283 20.3. Metoda 284 20.4. Wyniki i ich omówienie 286 20.5. Wnioski 292 20.6. Zakończenie 292 Piśmiennictwo 293 Rozdział 21 Kompetencje farmaceutów w kontaktach z pacjentami 295 21.1. Wprowadzenie 295 21.2. Wiedza o zachowaniach pacjentów 296 21.3. Kompetencje zawodowe farmaceutów 297 21.4. Kompetencje w sferze komunikacyjnej 300 21.5. Kompetencje związane z komunikacją werbalną 301 21.6. Kompetencje w zakresie komunikacji niewerbalnej 304 21.7. Komunikacja w sytuacjach szczególnych 306 21.8. Sposoby wywierania wpływu 308 21.9. Kompetencje lidera w pracy z zespołem 310 Piśmiennictwo 311 Słowa kluczowe 313 Autorzy 315