MENU

Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Seria / cykl: PORADNIKI ABC

  • Autor: Ewa Mojs, Maria Danuta Głowacka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Profesjonalne zarządzanie kadrami w podmiotach leczniczych

W publikacji przedstawiono specyfikę profesjonalnego zarządzania kadrami w podmiotach leczniczych oraz ich rolę i funkcje w organizacji. Opisano w niej zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej między innymi takie kwestie jak: rekrutacja i selekcja pracowników podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem ich kompetencji zawodowych i osobistych, formy zatrudniania w podmiotach leczniczych, planowanie ścieżki rozwoju zawodowego oraz motywowanie do pracy, system ocen pracowniczych, wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika. Dodatkowo omówiono zagadnienia dotyczące roli kadr w procesie zarządzania podmiotem leczniczym, w tym m.in.: identyfikowanie misji i celów podmiotów leczniczych, wprowadzanie procesu budowania jakości podmiotów leczniczych, z uwzględnieniem roli kadry medycznej w procesie jej kształtowania, źródła i mierniki satysfakcji pacjenta oraz motywacji personelu medycznego zarówno w aspekcie organizacyjnym, jak i psychologicznym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów   11
Wstęp   13
Rozdział 1	Organizacja doskonaląca się   15
1.1. Wprowadzenie   15
1.2. Istota organizacji   16
1.3. Przywództwo w organizacji   22
1.4. Rozwój organizacji   23
1.5. Podsumowanie   25
Piśmiennictwo   27
Rozdział 2	Konteksty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie pracy   28
2.1. Wprowadzenie   28
2.2. Opis stanowiska pracy   31
2.3. Intencyjny charakter komunikacji w procesie zarządzania zasobami ludzkimi   39
2.4. Zakończenie   42
Piśmiennictwo   42
Rozdział 3	Kompetencje zawodowe a kompetencje osobiste   43
3.1. Wprowadzenie   43
3.2. Kompetencje pracownika   43
3.3. Miękkie kompetencje   45
3.4. Zarządzanie sobą   47
3.5. Wykorzystanie kompetencji miękkich   49
3.6. Szkolenia   50
Piśmiennictwo   51
Rozdział 4	Współczesne tendencje w motywowaniu do pracy   52
Piśmiennictwo   65
Rozdział 5	Jakość w systemie opieki zdrowotnej - rola kadry medycznej w procesie kształtowania jakości i zarządzania podmiotem leczniczym   66
Piśmiennictwo   77
Rozdział 6	Odpowiedzialność za jakość działań w podmiocie leczniczym   78
6.1. Wprowadzenie   78
6.2. Kryteria oceny jakości usług medycznych   78
6.3. Odpowiedzialność cywilna za brak należytej jakości świadczeń zdrowotnych   81
6.4. Odpowiedzialność pracownicza personelu medycznego w podmiocie leczniczym   86
6.5. Zakończenie   88
Piśmiennictwo   88
Rozdział 7	Budowanie projektów podnoszących jakość działań   90
7.1. Wprowadzenie   90
7.2. Próba zdefiniowania jakości   91
7.3. Systemy zewnętrznej oceny jakości w ochronie zdrowiav   95
7.4. Dualizm jakości w ochronie zdrowia   96
7.5. Wytyczne w zakresie budowania projektów podnoszących jakość działań   98
7.6. Zakończenie   102
Piśmiennictwo   103
 Rozdział 8	Podmiot leczniczy podstawowym ogniwem systemu. Aspekty organizacyjno-ekonomiczne   104
8.1. Wprowadzenie   104
8.2. System opieki zdrowotnej, cele i zasięg działania   105
8.3. Podmiot leczniczy. System społeczno-techniczny i ukierunkowanie   110
8.4. Wymóg ekonomicznej i społecznej racjonalizacji działań podmiotów leczniczych   114
8.5. Zakończenie   118
Piśmiennictwo   119
Rozdział 9	Identyfikowanie misji i celów działań w podmiocie leczniczym   121
9.1. Wprowadzenie   121
9.2. Czynniki poszczególnych segmentów otoczenia podmiotów leczniczych   124
9.3. Zakończenie   131
Piśmiennictwo   131
Rozdział 10	Czynniki obciążające w pracy w ochronie zdrowia - wybrane aspekty   133
10.1. Wprowadzenie   133
10.2. Stres zawodowy pracowników medycznych   133
10.3. Zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem w środowisku pracy   139
10.4. Zakończenie   142
Piśmiennictwo   142
Rozdział 11	Wymierne versus niewymierne źródła satysfakcji z pracy   144
11.1. Wprowadzenie   144
11.2. Motywy podejmowania aktywności zawodowej   144
11.3. Satysfakcja zawodowa   145
11.4. Zakończenie   152
Piśmiennictwo   153
Rozdział 12	Szpital jako miejsce pracy   155
Piśmiennictwo   162
Rozdział 13	Źródła i mierniki satysfakcji pacjenta   164
Piśmiennictwo   174
Rozdział 14	Teoretyczne aspekty analizy zatrudnienia   177
Piśmiennictwo   206
Rozdział 15	Formy zatrudnienia w podmiotach leczniczych   208
15.1. Wprowadzenie   208
15.2. Przesłanki wykonywania zawodów medycznych   209
15.3. Zatrudnienie pracownicze   211
15.4. Umowa cywilnoprawna   214
15.5. Zamówienie na udzielanie świadczeń zdrowotnych   215
15.6. Umowa o zarządzanie podmiotem leczniczym   218
15.7. Zakończenie   219
Piśmiennictwo   219
Rozdział 16	Rekrutacja i selekcja pracowników   221
16.1. Wprowadzenie   221
16.2. Ustalenie źródeł pozyskania pracowników   225
16.3. Przeprowadzenie naboru do pracy i selekcja pracowników   226
16.4. Adaptacja do pracy   229
16.5. Zakończenie   231
Piśmiennictwo   231
Rozdział 17	Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego   233
17.1. Wprowadzenie   233
17.2. Drogi rozwoju zawodowego   233
17.3. Hierarchia wartości a kariera zawodowa   236
17.4. Kotwice kariery zawodowej   238
17.5. Diagnoza kompetencji pracowniczych   241
Piśmiennictwo   243
Rozdział 18	Analiza błędów procesu zarządzania kadrami   245
18.1. Wprowadzenie   245
18.2. Charakterystyka procesu zarządzania kadrami   246
18.3. Najczęściej popełniane błędy w procesie zarządzania kadrami   255
18.4. Zakończenie   258
Piśmiennictwo   259
Rozdział 19	Oceny pracownicze   260
19.1. Wprowadzenie   260
19.2. Pojęcie, funkcje i cele systemu ocen pracowniczych   260
19.3. Metody ocen   263
19.4. Sposoby prowadzenia rozmów oceniających   267
19.5. Wdrażanie systemu ocen   268
19.6. Prezentacja wybranych elementów systemu oceniania pracowników podmiotu leczniczego   270
19.7. Zakończenie   279
Piśmiennictwo   279
Rozdział 20	Wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika   280
20.1. Wprowadzenie   280
20.2. Materiał   283
20.3. Metoda   284
20.4. Wyniki i ich omówienie   286
20.5. Wnioski   292
20.6. Zakończenie   292
Piśmiennictwo   293
Rozdział 21	Kompetencje farmaceutów w kontaktach z pacjentami   295
21.1. Wprowadzenie   295
21.2. Wiedza o zachowaniach pacjentów   296
21.3. Kompetencje zawodowe farmaceutów   297
21.4. Kompetencje w sferze komunikacyjnej   300
21.5. Kompetencje związane z komunikacją werbalną   301
21.6. Kompetencje w zakresie komunikacji niewerbalnej   304
21.7. Komunikacja w sytuacjach szczególnych   306
21.8. Sposoby wywierania wpływu   308
21.9. Kompetencje lidera w pracy z zespołem   310
Piśmiennictwo   311
Słowa kluczowe   313
Autorzy   315
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

44,40 zł
74,00 zł

Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu logistyki w przemyśle spożywczym.Prezentuje liczne rozwiązania logistyczne i metody zarządzania łańcuchamidostaw w sektorze żywnościowym oraz aktualne trendy obecne w branży.W publikacji zaw...
19,80 zł
22,00 zł

Zarządzanie technologiami

Przez wiele lat wierzono, że niebieski laser półprzewodnikowy to przyszłość polskich zaawansowanych technologii. Dziś przypadek lasera przedstawia się częściej jako przykład niskiej skuteczności rządowej polityki innowacyjnej. Autor, opierając s...
27,46 zł
28,90 zł

Samo Sedno - Zarządzanie stresem, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

Wszystkim się wydaje, że wiedzą, czym jest stres, i że z łatwością potrafią go rozpoznać. Tymczasem objawy stresu bywają różne i wcale nie takie oczywiste – wśród najczęstszych wymienia się: nadmierną agresję, zobojętnienie, brak pe...
32,68 zł
38,00 zł

Geopolityka w stosunkach polsko-rosyjskich

Tradycyjne myślenie geopolityczne Polaków koncentrowało się na okrążaniu przez wroga, groźbie utraty terytorium i obcej infiltracji. Położenie „między” silniejszymi państwami, które swoje przewagi historyczne wyrażały poprzez ...
41,40 zł
69,00 zł

Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach

Sposób, w jaki robimy zakupy, radykalnie zmienił się w ostatnich latach. Kupując sprzęt, wycieczkę, czy ubezpieczenie, nie musimy już liczyć na wiedzę i życzliwość sprzedawcy – wchodząc do sklepu czy biura, proces zbierania informacji i po...
3,20 zł
4,26 zł

Doskonalenie jakości w bankach. Rozdział 5. Procesowe zarządzanie organizacją

Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarz...
43,00 zł
50,00 zł

Zarządzanie finansami osobistymi

Książka nie jest o tym: „jak zostać bogatym”, ale o tym, jak utrzymać płynność finansową przez całe życie. Jej treść opiera się na założeniu, że wspólnym celem wszystkich nie jest (jak to się wskazuje w wielu publikacjach) budowanie ...
7,80 zł
10,00 zł

Lecznicze nalewki na owocach warzywach i orzechach

Książka "Lecznicze nalewki na owocach, warzywach i orzechach" to zbiór przepisów na łatwe do wykonania domowym sposobem trunki, które mają dobroczynne działanie, doskonały smak, wygląd i zapach. Amatorzy tych trunkó...
76,50 zł
85,00 zł

Zarządzanie ryzykiem w działalności jednostek samorządu terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka katastroficznego

Publikacja prezentuje rozwiązania w zakresie tworzenia i wprowadzania w życie systemu oraz polityki zarządzania ryzykiem jednostki samorządu terytorialnego. W książce zawarto m.in.:wskazówki dla jednostek w zakresie kształtowan...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!