Uczymy dzieci programowania
PROGRAMOWANIE TAK ŁATWE, ŻE NAWET RODZIC MOŻE SIĘ NAUCZYĆ!
Uczymy dzieci programowania to przewodnik dla rodziców i nauczycieli, przeznaczony do uczenia dzieci podstaw programowania i rozwiązywania problemów za pomocą Pythona, potężnego języka wykorzystywanego na zajęciach uniwersyteckich i przez firmy technologiczne, takie jak Google i IBM.
Objaśnienia krok po kroku pozwalają dzieciom od razu chwycić obliczeniowy tok myślenia, a graficzne, przypominające gry przykłady skupiają ich uwagę. Przystępne przedstawienie podstawowych zagadnień programistycznych, takich jak zmienne, pętle i funkcje, pomoże nawet najmłodszym programistom zdobyć umiejętności potrzebne do tworzenia wciągających gier i aplikacji.
Niezależnie od tego, czy kodujesz już od lat, czy jest to dla ciebie zupełna nowość, Uczymy dzieci programowania pomoże ci wyjaśnić młodym programistom, jak:
- poznawać geometrię, rysując kolorowe kształty za pomocą grafiki żółwia,
- pisać programy do kodowania i dekodowania wiadomości, zagrać w „papier, kamień, nożyce”, czy obliczyć wzrost użytkownika w… piłeczkach pingpongowych,
- tworzyć fajne gry, takie jak wojna, kości i Pong,
- wprowadzać do aplikacji interaktywność, animację i dźwięk.
Uczymy dzieci programowania to doskonały kompan na każde zajęcia wprowadzające do programowania albo spotkanie po szkole, czy też czas poświęcony na naukę w domu. Spędź kilka wesołych i pożytecznych popołudni przy komputerze ze swoimi dziećmi – wszyscy możecie się czegoś nauczyć!
Patroni:
UczymyDzieciProgramować-pliki_z_programami.zip(zip)
167 KB
Bryson Payne
Jest profesorem informatyki na Uniwersytecie w Północnej Georgii, gdzie wykłada od ponad 17 lat. Wcześniej uczył matematyki i programowania w szkole średniej i nadal intensywnie pracuje w szkołach K-12, aby promować edukację technologii. Jest autorem książki Teach Your Kids to Code, wydanej przez No Starch Press (wyd. polskie
Uczymy dzieci programowania, PWN).
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO przeznaczona jest dla dzieci od 5 roku życia (i ich rodziców). Składa się z książek, przedstawiających podstawy programowania w takich językach jak: Ruby, Python, JavaScript i Scratch. Znajdują się w niej również książki z zakresu grafiki i animacji. Mali majsterkowicze znajdą tu dla siebie książki o tworzeniu ciekawych projektów z wykorzystaniem Arduino i Raspberry Pi.
Wszystkie książki wprowadzają dzieci w świat programowania poprzez zabawę. Najczęściej wciągają w piękną baśń, by razem z jej bohaterami pokonywać krok po kroku kolejne stopnie wtajemniczenia w programowaniu.
Wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.