Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia
Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne. W publikacji omówiono m.in.:
istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu,
przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych, doboru par mentor/tutor–podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji,
przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym.
Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8358-803-2
- ISBN druku: 978-83-8358-622-9
- EAN: 9788383588032
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce | str. 7 Wstęp | str. 9 CZĘŚĆ I. MENTORING I TUTORING – STAROŻYTNE KORZENIE, WSPÓŁCZESNE REALIZACJE | str. 11 Relacja mistrz – uczeń jako ideowe źródło mentoringu i tutoringu | str. 13 Istota mentoringu | str. 15 Rodzaje mentoringu | str. 18 Istota tutoringu | str. 21 Rodzaje tutoringu | str. 24 CZĘŚĆ II. WDRAŻANIE PROGRAMU MENTORINGU/TUTORINGU KROK PO KROKU | str. 27 Krok I. Pozyskanie sponsorów | str. 29 Krok II. Zbudowanie strategii komunikacji | str. 32 Krok III. Określenie celu projektu | str. 35 Krok IV. Powołanie zespołu projektowego | str. 37 Krok V. Rekrutacja kandydatów na mentorów/tutorów oraz rekrutacja kandydatów na podopiecznych | str. 39 Krok VI. Przeprowadzenie programów szkoleniowych | str. 42 Krok VII. Przygotowanie rekomendacji doboru par podopieczny – mentor/tutor | str. 46 Krok VIII. Realizacja programu | str. 51 Krok IX. Zakończenie i ewaluacja programu | str. 54 CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW | str. 57 „First Time Manager”. Wdrażanie programu mentoringu dla nowych menedżerów w centrum medycznym | str. 59 Wdrożenie programu mentoringu dla absolwentów Studium „Menedżer Contact Center” | str. 74 Wdrożenie programu mentoringu „Kręgi Kobiet” | str. 93 Wdrożenie programu mentoringu dla młodych naukowców (13–20 lat) | str. 106 „Anioły Angelicum”. Wdrożenie programu mentoringu na Papieskim Uniwersytecie Świętego Tomasza z Akwinu | str. 118 „Lider sportu akademickiego”. Projekt mentoringu dla studentów-sportowców UMK w Toruniu | str. 127 Tutoring w AGH – trzy lata doświadczeń wdrożeniowych | str. 141 „Mistrzowie dydaktyki” – wdrożenie programu tutoringu na Politechnice Warszawskiej | str. 153 Tutoring akademicki jako element personalizacji kształcenia – studium przypadku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej | str. 170 Informacje o autorach studiów przypadków | str. 181 Bibliografia | str. 189