Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym
Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak: zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym, strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki, tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych, marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego, reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-7836-9
- ISBN druku: 978-83-264-3447-1
- Liczba stron: 288
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach 9 Wstęp 11 Rozdział 1 Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym 15 Henryk Mruk Elementy rynku farmaceutycznego 15 Istota orientacji marketingowej 20 Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym 25 Rozdział 2 Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym 31 Bogna Pilarczyk Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym 31 Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego 44 Rozdział 3 Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym 56 Małgorzata Michalik Istota i procedura badań marketingowych 56 Podział badań marketingowych 63 Badania ilościowe 64 Badania jakościowe 70 Współpraca z agencją marketingową 77 Rozdział 4 Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego 79 Małgorzata Michalik Wiedza o nabywcach 79 Czynniki kształtujące zachowania nabywców 82 Etapy procesu zakupu 85 Neuromarketing a wiedza o nabywcy 90 Klienci instytucjonalni 90 Istota i kryteria segmentacji 91 Etapy procesu segmentacji 95 Rozdział 5 Strategia produktu na rynku farmaceutycznym 98 Henryk Mruk Istota i klasyfikacja produktów 98 Cykl życia produktu 102 Zarządzanie portfelem produktów 106 Wprowadzanie nowego produktu na rynek 109 Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu 116 Rola opakowania 118 Rozdział 6 Zarządzanie marką 124 Henryk Mruk Istota marki 124 Marka a segmentacja i proces decyzyjny 129 Strategie marek 131 Pozycjonowanie marki 134 Wartość marki i jej wycena 136 Rozdział 7 Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym 139 Henryk Mruk Cena w koncepcji marketingu mix 139 Metody ustalania cen 142 Strategie cenowe 144 Ceny w świetle ekonomii behawioralnej 147 Opusty cenowe 148 Elastyczność cenowa popytu 150 Marże handlowe 152 Rozdział 8 Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym 155 Bogna Pilarczyk Istota i rodzaje kanałów dystrybucji 155 Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego 166 Pozaapteczny kanał dystrybucji leków 172 Rozdział 9 Rola apteki na rynku farmaceutycznym 180 Małgorzata Michalik Apteka partnerem dla producenta 180 Wizerunek i tożsamość apteki 181 Merchandising apteczny 187 Usługi dodatkowe w aptece 196 Standardy obsługi pacjenta w aptece 198 Rozdział 10 Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym 202 Bogna Pilarczyk Istota komunikacji marketingowej 202 Reklama na rynku farmaceutycznym 205 Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym 218 Działania public relations na rynku farmaceutycznym 220 Rozdział 11 Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix 229 Małgorzata Michalik Promocja osobista 229 Promocja bezpośrednia 239 E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej 244 Programy lojalnościowe 247 Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu 250 Rozdział 12 Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym 253 Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk Istota i proces tworzenia strategii 253 Rodzaje strategii marketingowych 263 Bibliografia 273 Indeks 281