Świadczenia szpitalne w powiązaniu z procesami zaopatrzenia medycznego i niemedycznego
Celem książki jest pokazanie uwarunkowań świadczeń szpitalnych w powiązaniu z procesami zaopatrzenia zarówno medycznego, jak i niemedycznego, które mają wpływ na bezpieczeństwo pacjenta, minimalizację błędów niemedycznych i uzyskanie satysfakcji pacjenta z udzielonych świadczeń zdrowotnych. Opracowanie ukazuje także problemy wynikające z implementacji przepisów prawnych mających wpływ na zmniejszenie nierówności w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej, w szczególności świadczeń wysokospecjalistycznych udzielanych przez szpitale, oraz na praktykę funkcjonowania opieki zdrowotnej. W poszczególnych rozdziałach: opisano szczegółowo szpital jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego, który zajmuje się udzielaniem świadczeń zdrowotnych, scharakteryzowano procesy zachodzące w szpitalu od przyjęcia pacjenta do jego wypisu, omówiono procesy zaopatrzenia medycznego i niemedycznego, które muszą zaistnieć, aby pacjent otrzymał odpowiednią usługę, pokazano katalog działań maksymalizujących bezpieczeństwo pacjenta - jego bezbłędną identyfikację, prawidłowe dostarczanie wyrobów medycznych i produktów leczniczych - prowadzących do dostarczenia świadczenia zdrowotnego o odpowiedniej jakości.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9274-7
- ISBN druku: 978-83-264-8219-9
- Liczba stron: 292
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 11 Wprowadzenie 17 Rozdział I Szpital jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego 27 1. Definicja szpitala 27 2. Podmioty lecznicze będące i niebędące przedsiębiorcami 31 3. Szpitale kliniczne 35 4. Spółki kapitałowe jako forma prowadzenia działalności leczniczej 37 4.1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 38 4.2. Spółka akcyjna 40 Rozdział II Zasoby ludzkie w szpitalu 43 1. Organy zarządzające: kierownictwo/zarząd, rada społeczna, rada nadzorcza 43 2. Pracownicy szpitala 52 Rozdział III Zasoby rzeczowe w szpitalu. Wymagania, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia szpitala 77 Rozdział IV Świadczenia zdrowotne udzielane przez szpitale 84 1. Rodzaje świadczeń zdrowotnych 84 1.1. Standard świadczeń zdrowotnych 86 1.2. Świadczenia gwarantowane 89 1.2.1. Uwagi ogólne 89 1.2.2. Świadczenia gwarantowane z zakresu leczenia szpitalnego 92 2. Zlecenie lekarskie 96 3. Odpłatne świadczenia 98 4. Brak gwarancji udzielania świadczeń w przypadku likwidacji podmiotu 100 5. Warunki zawierania i realizacji umów w zakresie leczenia szpitalnego 103 6. Kontraktowanie świadczeń opieki zdrowotnej przez Narodowy Fundusz Zdrowia 107 Rozdział V Procesy w szpitalu od przyjęcia pacjenta do wypisu 111 1. Podstawa i tryby przyjęcia pacjenta do szpitala 111 1.1. Skierowanie od lekarza podstawowej opieki zdrowotnej 111 1.2. Potwierdzanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej 116 1.3. Pakiet onkologiczny 122 2. Koncepcja łańcucha wartości 127 3. Leczenie szpitalne 130 3.1. Wyrażenie zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego 130 3.2. Konsultacje w szpitalu 132 3.3. Wypisanie pacjenta ze szpitala 133 Rozdział VI Procesy zaopatrzenia medycznego w szpitalu 139 1. Zaopatrzenie medyczne 139 2. Apteka szpitalna 144 3. Transport w szpitalu 154 4. Sterylizacja 156 Rozdział VII Procesy zaopatrzenia niemedycznego w szpitalu 159 1. Usługi żywienia 159 2. Utrzymanie czystości 168 3. Zarządzanie odpadami medycznymi 170 Rozdział VIII Wybrane działania minimalizujące koszty działalności szpitali 178 1. Szpitalne grupy zakupowe 178 2. Outsourcing 189 3. Benchmarking 190 4. TBM 192 5. Lean management - lean hospital 193 Rozdział IX Znaki identyfikacyjne i stosowanie wyrobów medycznych a bezpieczeństwo pacjenta 197 1. Znaki identyfikacyjne pacjentów 197 2. Ochrona danych osobowych pacjenta 213 3. Bezpieczeństwo pacjentów odnośnie do stosowania wyrobów medycznych 230 Rozdział X Zagrożenia bezpieczeństwa pacjenta i metody minimalizacji tego zjawiska 234 1. Zakażenia szpitalne a jakość usług zdrowotnych 234 2. Zewnętrzne systemy zapewnienia jakości a bezpieczeństwo pacjenta 241 3. Satysfakcja pacjenta 254 4. Zintegrowana opieka zdrowotna 257 Zakończenie 259 Bibliografia 267 Akty prawne 283