Marketing Automation
Marketing jest jedną z tych dziedzin, które stale ulegają największym i najbardziej dynamicznym zmianom. To czego już jesteśmy świadomi, mianowicie stale poszerzająca się gama kanałów komunikacji i zmiany w wykorzystaniu tych kanałów, jak również ogólne zmiany w zachowaniach zakupowych w czasach pandemii, nabiera dodatkowej prędkości.
Według badań firmy analitycznej McKinsey, w czasie pandemii aż 76% konsumentów trwale zmieniło swoje zachowania zakupowe. Dla marketerów oznacza to pojawienie się nowych potężnych wyzwań, a jednym z najważniejszych jest odbudowa prawdziwej relacji opartej na zaufaniu z każdym z klientów z osobna. To wyzwanie nie może być zrealizowane bez odpowiedniej wiedzy o kliencie oraz technologii. Książka Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji jest próbą kompleksowego wprowadzenia marketerów, przedsiębiorców i zarządzających firmami w ten nowy świat, aby byli w stanie efektywniej dostarczać wartości i budować swoją przewagę konkurencyjną.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat jesteśmy świadkami dwóch rewolucji w marketingu. Pierwsza to przejście od typowego marketingu masowego do marketingu spersonalizowanego pod względem treści, kanału i czasu kontaktu, w całości opartego na zautomatyzowanych procesach marketingowych. Druga, która zaczęła się dziać równolegle, to rewolucja, w której efektywne procesy wokół tzw. Customer Experience, czyli doświadczeń klienta, nie mogą się odbyć bez czegoś co nazywamy Hiperpersonalizacją, czyli wykorzystania danych o kliencie, które są analizowane przez rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego (Machine Learning) oraz Sztucznej Inteligencji (AI).
W książce Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji autor opowiada o kontekście, w którym znaleźli się współcześni marketerzy, a następnie, krok po kroku, na obrazach z życia wziętych przedstawia nowe technologie, które mogą nadać nowe życie znanym już narzędziom marketingowym.
Zachęcamy do zapoznania się z filmem:
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-01-21843-0
- ISBN druku: 978-83-01-21837-9
- Liczba stron: 200
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 FILOZOFIA MARKETING AUTOMATION 13 1. Nowe wyzwania marketera 15 Mobile first 18 Jeszcze nowszy konsument 21 Hiperpersonalizacja 24 RODO a śledzenie użytkowników 26 Koniec ery ciasteczek 29 Transparentność w zbieraniu danych 30 2. Dwie rewolucje w marketingu 32 Procesy i kodyfikacja wiedzy 33 Big Data, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja 35 3. Kim jesteśmy i dlaczego powstała ta książka? 39 4. Gówno artysty – pardon, to już było 41 Część I REWOLUCJA 1.0 O KODYFIKACJI PROCESÓW W MARKETINGU SŁÓW KILKA 43 5. Od automatyzacji lejka sprzedażowego do AI – historia platform do automatyzacji 45 Automatyzacja w B2B i B2C 45 Kiedy każdy jest #marketingautomation 48 Dane klienta w centrum uwagi 49 Platformy Marketing Automation versus Customer Data Platform 52 6. Najważniejsze funkcje systemu Marketing Automation, czyli podwaliny Rewolucji 1.0 58 Identyfikacja anonimów i profile 360 stopni 58 Automatyczna segmentacja kontaktów 62 Zdarzenia, warunki, akcje 66 Single channel, multi-channel, omnichannel 69 Personalizacja 1-1 i dynamiczny kontent 70 Mądrzejszy outbound 72 Analityka cross-channel 76 7. Fakty i mity marketing automation 78 Marketing automation to obszar wyłącznie dla marketerów 78 Marketing Automation to tylko software 80 Nie masz bazy klientów – automatyzacja to najlepsze rozwiązanie 81 Marketing Automation jest tylko dla największych firm 83 Jeśli chcesz dobrego wdrożenia, zatrudnij agencję 85 Część II REWOLUCJA 2.0 JAK BIG DATA ZMIENIA MARKETING 89 8. Oswajamy Big Data 91 7V Big Data 94 Współczesny rynek Big Data 96 Trendy w Big Data 98 9. Dlaczego Google wie lepiej i czy nie wie za dużo? 102 10. Chaos informacyjny 105 11. Korelacja zamiast przyczynowości 107 12. Wszystko jest daną 112 13. Algorytm ułoży dla ciebie serial i playlistę 114 14. Dane jako kapitał firmy 116 15. Wykorzystanie Big Data w marketingu 119 Jak to działa? Na jakiej zasadzie zbiera się dane? 120 Jakie dane mogę i jakie powinienem zbierać? 124 Data Ethics 126 Część III SZTUCZNA INTELIGENCJA W MARKETINGU 129 16. Krótka historia algorytmów i uczenia maszynowego 131 17. Uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja 133 18. Co potrafi sztuczna inteligencja 135 19. Czego sztuczna inteligencja nie potrafi i czy będzie potrafić? 138 20. Czy sztucznej inteligencji należy się bać? 142 21. Rodzaje algorytmów uczenia maszynowego i ich zastosowanie w marketingu 144 Collaborative Filtering 145 Sieci neuronowe 148 Deep Learning 150 Algorytmy regresyjne 151 Drzewa decyzyjne 152 22. Sztuczna inteligencja w marketingu 154 Czatboty 155 Lepsze, spersonalizowane wyniki wyszukiwania 157 Wirtualny asystent 158 Zautomatyzowane wiadomości e-mail 160 Segmentacja bazy 162 Powitalne i urodzinowe kupony 164 Powiadomienia push 166 Rekomendacje produktowe 168 Video Body Language Monitoring 169 23. Ograniczenia Machine Learningu 171 Część IV NOWA DROGA TECHNOLOGII MARKETINGOWYCH 173 24. Personalizacja versus hiperpersonalizacja 175 25. Nowe podejście do pomiaru efektywności w e-commerce 179 26. Deep Behavioural Profiling 181 27. Jak zbudować ofertę na podstawie danych, których jeszcze nie ma 183 28. Marketing oparty na predykcjach sztucznej inteligencji 185 Predykcja wartości życiowej klienta 186 Predykcja zakupów 188 Predykcja churnu 189 Predykcja optymalnego czasu i kanału komunikacji 191 Bibliografia 193